Ezt tudnod kell, mielőtt webáruházat választasz 2.

Kategória: Webáruház

Ezt tudnod kell, mielőtt webáruházat választasz...(2. rész)

...avagy milyen funkciók adják el a terméket a webáruházunkban


webáruház marketingEbben a cikksorozatban arra adunk választ, hogy milyen funkciókkal kell rendelkeznie egy mai modern webáruháznak, azért, hogy be tudja tölteni a funkcióját.



Az előző írásban egy nagy lélegzetvételű dolgot vettünk nagyító alá. Megmutattuk mit kell tudnia a webáruháznak ahhoz, hogy a látogatók könnyen megtalálják a keresett terméket.



A mostani írásban sorra vesszük azokat a funkciókat, ami nélkül a webáruházunk drága lesz és nem hatékony.



A termék eladása:

Lényegében ez a funkció a webáruházunk célja , ezért itt minden apróság nagy hatással lehet a bevételeinkre.



Vannak esetek, amikor  a vásárló tudatosan kerül a webáruházunkba, hiszen terméket keres, előkészíti a vásárlást és ehhez a legnagyobb információs bázist az Internetet használja. Elképzelhető, hogy nem is a weben akar vásárolni, de ettől még lehet, hogy meggondolja magát vagy amennyiben van rá lehetősége bemegy a hagyományos üzletünkbe. Nem szabad őket sem elveszítenie.



A másik réteg aki vásárolni szeretne, de még nincs elképzelése arról, hogy pontosan mit. Vannak ötletei, van egy bizonyos összeg amit a vásárlásra szánna, de még nem tudja hol érdemes elkölteni. Számukra Információ kell és egy plusz "lökés", amitől vásárlóvá válnak. Őket meg kell győzni.
A webáruház egyik legnagyobb előnye, a kőből épült társaival szemben, hogy rengeteg hasznos információt meg lehet osztani az érdeklődővel a nap 24 órájában. Olyan, mint a tökéletes alkalmazott, mindent tud a termékeinkről és lelkesen árulja azokat.

  • Termékek bemutatása
  • Termék dobozoknak hívhatjuk a webáruházunknak azt a részét, ahol bemutatjuk a termékeket. A termék dobozokat célszerű elhelyezni a webáruház nyitó lapján, illetve ilyen termék dobozokat találunk, amikor egy adott kategóriában lévő termékeket böngésszük.

    A termék dobozok elhelyezkedhetnek egymás mellett vagy egymás alatt. Ez igazából a design és ízlés dolga. Vannak azonban olyan információk, amiket mindenképpen tartalmaznia kell a termék doboznak. Ilyen a termék neve, a termék fényképe, a termék ára, ha van akkor az akciós ár, lehetőség a termék kosárba tételére valamint link a termék részletes leírására.

    A termékek részletes leírásánál biztosítanunk kell több fényképet az adott termékről, ezzel pótolva, hogy a látogató nem tudja kézbe venni. A fényképeket kicsinyített formában kell megjeleníteni és a kis képre kattintva kell bejönnie a nagyobb méretű képnek.

    A részletes leírásnál szintén kell kosár funkció, akár olyan lehetőséggel, hogy egyszerre nagyobb mennyiséget is meg tudjon rendelni.

    Kell egy olyan rész, ahol könnyen átlátható módon vannak feltüntetve a termék tulajdonságai. Ezek olyan paraméterek, amik fontosak lehetnek a termék megvásárlásának szempontjából (méret, súly, kapacitás stb). Műszaki termékek esetén ez elengedhetetlen (műszaki leírás), de kevés olyan termék van, ahol ne lennének olyan paraméterek, amik befolyásolják az adott termék megvásárlását.

    Elengedhetetlen rész, a termék részletes leírása. Itt adhatunk meg minden olyan fontos információt, ami segít a vásárlási döntés meghozatalában. Leírhatjuk kinek ajánljuk a terméket, kinek nem, milyen előnyei és hátrányai vannak. Írhatunk marketing szöveget is, ami képes önmagában is eladni a terméket, min pl a borosüvegek hátoldalán lévő gusztusos leírások.

    Sok esetben létfontosságú lehet, hogy a leírásba linkeket és letölthető dokumentumokat is el tudjunk helyezni. Így a termékhez használati útmutatót, teszteket, hasznos információkat, szoftvereket, statisztikákat csatolhatunk.

  • Termékek értékelése

    Termékeinkről részletes leírás készítése létfontosságú. Nem csak azért, mert ezáltal a látogató olyan hasznos információkat kap, amik segítenek meghozni a vásárlási döntést vagy éppen egyből vásárlóvá konvertálják, hanem azért is, mert a leírások alapján fognak megtalálni minket a keresőkön keresztül.

    Azonban vannak olyan vevők, akik úgy tekintenek az eladóra, mint dörzsölt üzletemberekre, aki rájuk akarja sózni a terméket és ezért fenntartással kezelik mindazt amit a termékről állít. Ennek a kivédésére szolgál a termék értékelés, melynek során lehetőséget biztosítunk a regisztrált vásárlóknak, hogy szövegesen értékeljék a terméket. Ezek a hozzászólások alkalmasak arra, hogy bizalmat keltsenek a látogatóban és elfogadják azokat az előnyöket amit a termékről a leírásban beszámoltunk.

Pénztár avagy a termék megvásárlása:
A vásárlás végső és egyben legfontosabb része. Ha itt sem veszítjük el a vásárlót, akkor nyert ügyünk van. Sajnos a statisztikák alapján sok webáruház itt veszíti el a vásárlók jelentős százalékát. Ennek oka sokrétű, de leggyakrabban a webáruház felépítése hibáztatható és ezért kiküszöbölhető.

  • Kosár tartalma

    A webáruházaknak az a része, ahol a vásárló összesítve látja az általa megvásárolni kíván termékeket. Sokféle módszer ismeretes, hogy hogyan vezetjük el a vásárlót erre a részre. Vannak webáruházak, ahol minden termék kosárba tétele után megjelenik a kosár tartalma és a vásárláshoz való visszajutáshoz kell aktivitást kifejtenünk. Van egy másik módszer, amikor a vevő maga dönti el, hogy mikor kívánja abbahagyni a vásárlást vagy megtekinteni a kosár tartalmát. Ebben az esetben egy kis ablakban folyamatosan összegezzük neki a vásárolt mennyiségeket és az árakat, hogy tudja mennyi értékben vásárolt. Ez a módszer számomra szimpatikusabb, mert nem visz el a termék oldalról és nem zavarja meg a vásárlásom menetét, nincs az az érzésem, hogy nem vásárolhatok tovább menjek és fizessek.

    A kosár tartalmának egyik fő funkciója, hogy összegezze a vásárlónak a termékeket. Ezért fontos, hogy a vásárolt termékeket jól átlátható formában jelenítsük meg nekik. A vásárlónak látnia kell a termék fényképét, nevét, fontosabb paramétereit és az árát. Tudnia kell a termék mennyiséget változtatni vagy akár törölni. A rendelési tételeket összesíteni kell, megmondani mekkora a nettó és a bruttó ár.
  • Szállítási költség

    Nagyon fontos tényező a szállítási költség. Ezen vérzik el a legtöbb webáruház. Miután bevásároltam jogos elvárás, hogy azonnal tudjam mennyit kell fizetnem azért a kényelemért, hogy a termékeket házhoz hozzák. Kell lennie olyan lehetőségnek, hogy kiválaszthassam a szállítás és a fizetés módját. Sőt, egyből látnom is kell, hogy így mennyi szállítási költség és azt, hogy így összesítve mennyibe fog kerülni a vásárlásom.

    A szállítási költségben egy nagyon fontos marketing lehetőség van. Sok esetben a szállítás díja, csak egy lélektani határ. Nem az összegről van szó, hanem arról, hogy ezt akár meg is spórolhatnám. Ez ugyan az a jelenség, mint amikor átautózom a városon, hogy 10 Ft olcsóbban tankoljak egy bevásárló központnál. Nem nyertem vele, na de az érzés, hogy spórolok...
    Mivel ismerjük ezt a jelenséget ki is kell használnunk. Adjunk a vásárlónak ingyenes házhoz szállítást, ha a vásárlásának összértéke elér egy általunk megadott határt. A webáruháznak fel kell tudnia kínálni azt a lehetőséget a pénztárnál, hogy már csak x Ft értékben kell vásárolni ahhoz, hogy ingyenes legyen a házhoz szállítás. Így olyan kiegészítőket is nálunk fog megvásárolni a vevő, amit egyébként máshol venne meg. Ráadásul elégedetten távozik, visszatér és ajánlani fog, mert úgy érzi egy jó üzletet kötött, jól járt.

A vásárlás befejezése:
A vásárlási folyamat végén el kell kérnünk a vevő összes olyan adatát, ami alapján a rendelést teljesíteni tudjuk. Alapvetően a számlázási és a szállítási címét valamint a legfontosabb kapcsolati információkat, telefonszámot és email címet.

  • Regisztráció

    A regisztráció az a lépés, amikor a vásárlótól bekérjük az adatait. Ennek a lépésnek kell az utolsónak lenni, nehogy elijessze a vásárlástól. Ha már sikerült elérnünk, hogy nálunk vásároljon, akkor örömmel megadja ezeket az adatokat. Figyelni kell arra is, hogy csak a legszűkségesebb adatokat kérjük be.

    A regisztráció során ellenőriznünk kell e lehetőségekhez mérten az adatok valódiságát. Ennek azért van jelentősége, hogy a spam robotokat kiszűrjük, akik feleslegesen borzolnák az idegeinket, illetve hogy kiszűrjük a teszt vásárlásokat.

    A regisztrációkor megadott e-mail címet ellenőriznie kell a webáruháznak, mert a későbbiekben ez lesz a legértékesebb marketing eszközünk. Emailben gyorsan és ingyen tudjuk aktivizálni a vásárlóinkat, kiépíthetünk egy visszatérő ügyfélkört.

    Az email címet úgy szokás ellenőrizni, hogy küldünk rá egy aktiváló levelet. A levélben található linkre kattintva tudja jóváhagyni a regisztrációját. A regisztráció aktiválás után ott kell tudnia folytatni a vásárlást, ahol abbahagyta.

    A regisztrációval célszerű a vásárlót felíratni a hírlevelünkre is. Ennek legjobb módja, ha alapból be van pipálva ez a lehetőség, tehát neki kell tennie azért, hogy ne kapjon hírlevelet. Természetesen a későbbiekben le kell tudni iratkoznia, ellenkező esetben könnyen a spammelés csapdájába eshetünk.

  • Bejelentkezés

    A visszatérő vásárlóknak a lehető legkényelmesebb megoldásokat kell felkínálnunk, ezért tőlük nem szabad újra elkérni az adataikat. Számukra fel kell kínálni a lehetőséget, hogy az első vásárláskor megadott felhasználónevükkel és jelszavukkal bejelentkezve tudjanak vásárolni.

    A bejelentkezést követően a webáruháznak be kell azonosítania a vásárlót, úgy mint a jó eladó, aki felismeri a visszatérő vevőt. Természetesen a tárolt adatokat a vevőnek látnia kell és tudnia módosítani, ha időközben változtak az adatai.

Az adatok megadásával a vásárlás véget is ért. Itt jönnek azok az automatizált megoldások, amik segítenek abban, hogy a vevő ne érezze úgy, hogy magára marad. A vásárlását azonnal vissza kell igazolnia a rendszernek. A webáruháznak értesítenie kell az illetékest arról, hogy vásárlás történt.

A továbbiakban, pedig minden egyes folyamatról automatikus értesítést kell küldeni a vevőnek. Ilyen folyamat a termék összekészítése, a postázás, a fizetés megérkezése.

Webáruházat szeretnél? Pályázz most >>

Vissza

Címkék :
webaruhaz



Kapcsolódó cikkeink :


Ezt tudnod kell, mielőtt webáruházat választasz...
Webáruház készítés fontisMost nem egy marketing üzenetet vagy egy 10 pontból álló felsorolást látsz. Ez az írás azért jött létre, hogy átfogó képet kaphass arról, hogy mit is kell tudnia egy kor követelményeinek megfelelő webáruháznak.



Nem extra dolgokat és igényeket írok le, hanem olyan funkciókat, amik nélkül a webáruház vagy nem lesz hatékony vagy  szenvedés lesz a kezelése.



Ha ezek közül bármit is elhagyunk az elején, akkor pénzt spórolhatunk mégis rengeteget fogunk költeni. A webáruház befektetés, ha jól működik, minden más esetben csak kiadás.



Gyakorlati tudást fogok átadni, amiért semmit sem kérek. Még a mail címedet sem. Te döntöd el, hogy kell vagy sem. Sőt, ajándékot is kapsz!



Az ajándékom egy letölthető árajánlatkérő. Ezt az ajánlatkérőt elküldheted fejlesztő cégeknek. Így nem csak könnyen összehasonlítható árajánlatokat kapsz (ami nagy előny), hanem az árajánlat olyan lesz ami alapján számon kérheted a fejlesztést és nem kell félned, hogy valami fontosat kihagysz és utólag fizettetik meg veled.



A legtöbben azt az alapvető hibát követik el, hogy úgy vágnak bele a webáruház készítésbe, hogy nincsen tapasztalatuk.

Részletek »»


Ezt tudnod kell, mielőtt webáruházat választasz 3.

Ezt tudnod kell, mielőtt webáruházat választasz...(3. rész)

...avagy automatizmusok, amik megkönnyítik az életünket






Az előző két cikkben azt fejtettük ki, hogy milyen funkciókkal kell rendelkeznie egy webáruháznak, hogy képes legyen ellátni a feladatát és eladni a terméket. Ha ezek közül a funkciók közül bármelyik is hiányzik, akkor nem beszélhetünk modern és hatékony webáruházról

Nem győzőm hangsúlyozni, hogy ezek minimális alap funkciók, ezek kellenek. Ezen felül szinte végtelenek azoknak a lehetőségeknek a száma, amivel hatékonyabbá tehetjük a webáruházunkat. Ha a leírt minimális funkciókkal nem rendelkezik a választott webáruház, akkor nem érdemes költeni rá.



A leírt funkciók birtokában még nem dőlhetünk hátra elégedetten, mert az automatizálás nélkül félkarú óriás a webáruházunk. Képes hatékonyan és jól kezelni több ezer terméket, hatékonyan és jól kiszolgálja a vevőket csak éppen a fél keze miatt minden nehézkes és lassú, mert emberekre bízzuk azokat a műveleteket, amiket automatizálhatnánk is.


Részletek »»